It involves a lot of monitoring

NOC Operator

It involves a lot of monitoring

NOC Operator

Haal jij je energie uit het uitvoeren van monitoringactiviteiten, het onderhouden en optimaliseren van servers, netwerk- en telecommunicatieapparatuur in datacenters en andere organisaties? Vind je het een uitdaging om vanaf een gecentraliseerde locatie datacenterinfrastructuur, servers en computernetwerken op performance te monitoren en ervoor zorg te dragen dat onze dienstverlening continue gegarandeerd is naar al onze opdrachtgevers?
Heb jij een goede helikopterview waarmee je de voortgang en bewaking van dagelijkse en ‘ad hoc’ operationele zaken kan monitoren, problemen en trends binnen de bestaande systemen en structuren/processen kan herkennen, weet op te lossen dan wel verbetervoorstellen voor aan te dragen?
Dat komt mooi uit! Dat is precies wat een NOC Operator bij Korton doet. En omdat Korton snel groeit, zijn we op zoek naar een nieuwe collega.

Dit is Korton

Korton levert heldere en innovatieve Clouddiensten, die onze klanten helpen bij het waarmaken van hun doelstellingen. Dit drijft ons naar oplossingen die de klant laten innoveren. We geloven dat het verschil hierin wordt gemaakt door de collega’s die deze oplossingen ontwerpen, implementeren en beheren. Mensen met de juiste kennis en ervaring die begrijpen wat er speelt in het bedrijf of de organisatie van de klant. Mensen die gedreven zijn om snel te helpen als iets niet werkt of om juist nog eens door te vragen over wat de klant nu écht wil oplossen. Die betrokkenheid onderscheidt ons!

 

Want als wij niet alert zijn, lopen zorgprocessen in zorginstellingen vast of kan het vervoer van patiënten niet plaatsvinden. Er gaan bijvoorbeeld per maand meer dan één miljoen geplande vervoersbewegingen door onze cloudoplossingen. Onze betrokkenheid hierbij is cruciaal: wij zorgen voor de systemen van onze klanten alsof ze van onszelf zijn. Dit is waar we voor staan, waar we voor gaan en is de ultieme motivatie om onszelf te blijven ontwikkelen.

DIt ben jij

Je waant je als een spin in het web in al onze operationele zaken.

Je hebt een hoge mate van verantwoordingsgevoel, je werkt resultaatgericht en laat niet los voordat het is opgelost

Je beschikt over het talent om zowel zelfstandig als in teamverband te functioneren, waardoor incidenten tijdig worden opgemerkt en opgelost.

Je wil voortdurend de kwaliteit waarborgen en verbeteren.

Je bent in staat een probleem goed in woord en geschrift over te brengen.

Je bent een sociaalvaardig persoon met een proactieve houding.

Je staat voortdurend en proactief in contact met de klant.

Je komt je afspraken na.

Dit ga je doen

Onderhouden van dagelijks contact met klanten en interne afdelingen waarbij netwerk en server monitoring, storingen detecteren en oplossen dan wel voorkomen door deze intern op te pakken met collega’s centraal staan.

Monitor meldingen opvolgen en controles uitvoeren.

Bewaken van de continuïteit van onze processen en systemen.

Eventuele storingen en/of afwijkingen worden nauwkeurig door jou opgemerkt en gelogd.

Wanneer de storing leidt of kan leiden tot uitval van de systemen volg je dit adequaat op en indien nodig schakel je de juiste collega(s) in.

Administreren van je bevindingen in het logboek en de daarvoor bestemde systemen.

Trendanalyses en advies over prestaties systemen.

Kort schakelen met incidentmanager met betrekking tot prio incidenten. Hierin voorzie jij de organisatie tijdig van informatie.

Dit is wat we vragen

MBO+ werk- en denkniveau.

Minimaal 2 jaar (support) ervaring in een vergelijkbare omgeving.

Je bent bekend met monitoringtools in vergelijkbare omgeving.

Je hebt de drive en het vermogen om nieuwe tooling je snel eigen te maken.

Algemene kennis van Microsoft-oplossingen en op het gebied van netwerken zoals WAN/LAN.

Gedreven om kennis op te doen.

Klantvriendelijke houding en in staat om op verschillende niveaus met onze klanten te communiceren.

Gedreven, nauwkeurig, stressbestendig,  leergierig en creatief in je oplossingen.

Flexibiliteit, qua reistijd maar ook qua werktijden (geen 9-5 mentaliteit).

Dit krijg je ervoor terug

Een goed salaris, inclusief 8% vakantietoeslag.

Laptop en mobiele telefoon.

Een pensioenregeling (70/30).

Een opleidingsbudget.

Een team van slimme en enthousiaste collega’s!

Een hele gezellige en informele werksfeer.

Interne doorgroeimogelijkheden.

Passen we bij elkaar?

En heb je nog niet alle kennis in huis of wil je je huidige kennis vergroten? Dan krijg je de training van ons. Wij bieden namelijk een ruim studiebudget. En zo zijn er nog wel meer redenen om bij Korton te komen werken.

 

Wil je weten wat die redenen zijn? Lees de 15 redenen!

 

Direct solliciteren? E–mail je CV en motivatie naar het Korton HR Team op HR@korton.nl en zij nemen binnenkort contact met jou op. Tot snel!